Dag 22

"Faith is just believing in something beyond yourself.
Like hope and love.
It's never to late to realize whats important in your life to fight for it.
I don't know what to fight for..."

Du är viktigast vet du det? Förlåt för alla gånger jag har ringt och bett om pengar och onödiga saker. Alla gånger jag glömde att säga tack. Jag har gjort fel det enda jag tänker på är när du ska försvinna. Jag ska ta vara på tiden istället men jag kan inte låtsas som ingenting. För du är ingenting du är min pappa. Jag minns den där gången vi åkte sista gången till Thailand, aldrig känt mig så lycklig. Du log hela tiden kanske var det för att du visste att det aldrig skulle hända igen? Att du aldrig mer skulle få se vattnet våga in mot stranden samtidigt som solen långsamt går ner? Jag tror vi kommer åka dit igen. Bara det att du kanske åker dit lite före men jag kommer efter såklart. Nu låter det väldigt hemskt som om jag förväntar mig det värsta. Men jag tror att jag förväntar mig det värsta men hoppas på det bästa. Och du är det bästa i mitt liv, du och syrran. Det är du som har gjort mig till den jag är idag en Uhre. Jag tar det som en ära att få bära franska liljan på min fot och runt min hals. Jag tar det som en ära att vara din dotter för det är jag pappa jag är bara din. Du vill att jag ska bli tolk haha bara för att dom på sjukhuset inte pratar bra svenska har du lärt dig nu när du varit där. Jag ska inte bli tolk men jag ska göra dig stolt ändå. Jag tänker bli den som förbjuder rökning föralltid. Det är precis som om man byter något litet mot ens liv. Du bytte bort ditt jag önskar jag kunde köpa tillbaks det. Vi har fortfarande tid kvar. Vi ska göra dom sakerna tillsammans som vi alltid drömmt om. Vi ska leva nu. Och pappa kom ihåg du ska inte dö det är alldeles förtidigt. <3


Kommentarer
Postat av: tess

blir tårögd när jag läser detta <3

Älskar dig <3

2008-11-13 @ 10:09:02
URL: http://oboypulvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0